Thursday, July 30, 2009

Skaap op die Spit

Ek was Saterdagaand by my golf buddy Werner se 30ste verjaarsdag en nou het ek 'n kompleks oor almal wat my oom genoem het, maar dit is nie waaroor ek vandag wil gesels nie. Die ete was lam op spit saam met aartappels en uie en heerlike groenboontjies en patats. Julle sal opmerk dat ek nie praat van 'n spitbraai nie, die goed werk met gas, so lees 2 dae terug se artikel as jy nie verstaan nie.

Ek was al by verskei geleendhede waar 'n lam op 'n spit gaar gemaak is, en ek het al verskeie kere droё of taai vleis geёet, saterdag aand was dit nie die geval nie, die vleis was heerlik sag en sappig, Spitbraai King weet beslis wat hulle doen. Ek het al by baie mense wat blykbaar weet van spit af gehoor dat die vleis met die marinade ingespuit moet word, maar volgens een bron is dit moeilikheid soek. Volgens die persoon moet jy onthou dat die lam dood is, so die marinade kan nie deur die vleis beweeg nie, dit gaan net daar bly lê en jy gaan vleis hê wat plek-plek te veel marinade het en op ander plekke niks. Die beste is blykbaar om die lam te smeer met die marinade en van die marinade in die buikholte te gooi en dit oornag te laat marineer, maar dit as alles persoonlike voorkeure. Persoonlik het ek nog nooit self 'n lam op 'n spit gaar gemaak nie, maar wel 'n lamsboud. Spit lam is blykbaar baie Grieks en daarmee bedoel ek nie ingewikkeld nie, maar dat die Grieke lief is daarvoor. Die anti-apartheids aktivis George Bizos was blykbaar bekender vir sy spitbraai vermoё, as vir sy prokureurs vermoё, op 'n slag is daar aan hom gevra hoeveel mense kan 'n skaap voed en sy antwoord was 20 Grieke en 50 Anglo Saxons.


Aangesien die meeste van ons nie sommer self 'n hele lam gaan braai nie, sal ek maar 'n resep gee vir 'n Griekse lamsboud of blad op die spit, dit werk goed op die klein battery spit wat orals te koop is.


Bestandele:



  • 3 teelepels oregano

  • 2 teelepels sout

  • 2 teelepels peper

  • 3 huisies knoffel, fyn gedruk

  • 3 uie, gerasper

  • 3 tamaties, gerasper

  • 3kg lam boud of blad

Metode


Meng al die bestandele en smeer oor die lam, plaas in yskas vir ten minste 4 ure, maar verkieslik oornag, sit op spit en braai vir +/- 2 ure, natuurlik hang dit af hoe warm jou kole is.


Lekker eet


Potjie



No comments:

Post a Comment