Monday, July 20, 2009

Hottentots Vye (Suurvye)

Ek het al in die verlede gesktyf oor Suid-Afrikaans kos en spesifiek Kaapse kos, net laas week het ek geskryf oor oom Eugene se veldkool (Hottentots kool) en in die Kaap is dit nou waterblommetjie tyd, maar vandag wil ek by 'n ander Kaapse kos vassteek. Hottentots of suurvye.

Ons almal wat al bietjie in die wes en suid kus duine reondgeloop het, het al die pragtige geel of pers blomme van die suurvy vetplant gesien, maar hoeveel van julle het besef hoe veelsydige vrugte soort dit kan wees, dit word gebruik van konfyt kook tot chutney maak. My ma het ons kleintyd vetrel van 'n plant wat hulle by haar ouma hulle geёet het, wat hulle goena genoem het, en dit is blykbaar dieselde ding, maar passop sê my ma, daai ding vlek jou klere iets alleverskrikliks, hulle het blykbaar menigte kere pak slae gekry oor dit. Verder vertel my ma dat dit nie by hulle in die suurveld gegroei het nie, net by hulle ouma wat in die soetveld gewoon het. Beide die suur en soetveld wat hier van gepraat word, is in George se wêreld as julle dalk gewonder het.

Die plant word in die kusgebiede as 'n stabiliseerder vir die duine gebruik, en die vrug van die plant word al honderde jare lank deur die plaaslike inwooners geёet. Die Latynse naam is Carpobrotus edulis en dit behoort tot die familie mesembryanthemaceae. Carpobrotus bestaan uit 13 spesies waarvan 7 in Suidelike Afrika voorkom, as julle meer van die plant wil lees besoek http://www.plantzafrica.com/plantcd/carpobed.htm .

Die konfyt van die vrug is oral in padstalle in die Kaap beskikbaar, maar vandag gaan ek vir julle 'n resep vir chutney gee, heerlik saam met 'n ander Kaapse gunstelling, bobotie. Laat die chutney so twee weke staan, sodat die smaak goed kan ontwikkel voor jy dit begin gebruik.

Suur Vye Chutney
Bestandele

2 Koppies Suur Vye
2 Koppies wit asyn
750ml Tamatie sous
2 Koppies suiker
2 Koppies Methi Masala
½ Koppie Worcester Sous
½ Koppie Kerrie Blare (Curry Leaves)
Metode

Laat vye in kokende water hidreer. Verpulp vye, asyn en res van die bestandele in 'n voedselverwerker. Kook oor lae hitte, roer nou en dan. Verkoel. Bere in yskas

Lekker eet
Potjie

No comments:

Post a Comment