Thursday, July 30, 2009

Skaapkop jou lekker ding

In die Beeld van 29 Julie 2008 se Van Mens tot Mens rubriek skryf Wilhelm Jordaan hoe Jim Fouche toe hy nog staatspresident was hulle op 'n keer laat wag het vir 'n onderhoud en toe verskoning gemaak het omdat hy laat was met "Jammer ek is laat, maar ek moes eers my skaapkop in die studeerkamer opeet. My vrou wil mos nie hê ek moet dit hier by die blink tafels met my knipmes sit en eet nie. Dit kom van die plaas – spesiaal vir my." Nou die dag het iemand op my Facebook Groep by 'n foto van 'n skaapkop geskryf "Ons het ''n skaapkop gilde op Malmesbury" net dit, ek dink bloot die feit dat ek 'n foto van 'n gaar skaapkop op die groep se bladsy geplaas het, maak my een met hulle en dan natuurlik is ek 'n seun van Malmesbury.

My swaer Marius se pa, oom Jan wat nou ook al oorlede is, het ook aan so 'n skaapkop gilde behoort, hy het altyd vertel dat elkeen glo dat sy knipmes net die regte een is om skaapkop mee te eet, maar sy Joseph Rodgers was eintlik dié knipmes vir skaapkop eet. Moet nou nie vir 'n oomblik glo dat jy sommer net opdaag een aand as die manne en vroue bymekaarkom nie, jy word genooi, eers as 'n gas en dan dalk later sal jy genooi word om aan te sluit by die gilde, dis ernstige dinge die, en mens moet versigtig wees met wie jy oor skaapkop beraadslag.


Charmaine Louw vertel van die Malmesbury Skaapkop Gilde soos volg:


Dit is `n groep van 8 mans, het begin as 10, wat nou al meer as 10jaar bymekaar is, kom ten minste 4 keer in die jaar bymekaar. Ons roteer by wie se huis dit is. Elke man het `n ...kop naam (bv hoofkop, rooikop ens) Elke vrou het `n speciality wat sy maak (kniertjies, lewer, silt, beespens) dan maak sy dit, dan is daar afval en dan die skaapkoppe. Ons maak die koppe in die oond gaar, party in baksakkies ander lank en stadig. Hulle nooi `n gas by elke ete wat iets interessant aanbied (nuwe wyn, bier, brandewyn) Dit is `n geslote gilde.

Groete


Ai hoe lus ek nou vir 'n stukkie afval


Lekker eet


Potjie

3 comments:

  1. Hi,
    Ons begin nou n gulde in Pretoria Ons eerste Skaapkop Bak is die 5 November 2010.
    Groete
    Van die Skaapkoppe van Pretoria

    ReplyDelete
  2. Offal and Mampoer festival: http://leriba.co.za/functions-events/

    ReplyDelete
  3. Hallo Wynand vertrou dit gaan goed, wil gou hoor of julle gilde nog aan die gang is

    ReplyDelete