Wednesday, May 27, 2009

Varswater vis en die Kapenaar



Een naweek besluit ek en my Potchefstoomse meisie om te gaan kamp langs die vaalrivier. Ek moet bieg dat ek gedink het die enigste varswater vis wat eetbaar is, is forel, maar in die tyd wat ek toe in die Transvaal woon, vertel mense my hulle eet karpe en babers en ander lelike gediertes. Toe hulle my vra of ek nou regtig dink 'n kreef lyk meer eetbaar as 'n baber, toe besluit ek, ek sal wel probeer om die gediertes te probeer eet.


Wanneer jy in jou baie vroeё twintigs is, gaan kamp jy nie regtig saam met 'n meisie om vis te vang nie, maar daai Dopper meisies van Potch, neem elke dag so uur of twee om skuldig te voel, oor wat jou gisteraand baie lekker laat voel het, en dan kom jy onder hulle voete uit, netnou sê jy iets wat hulle nog steeds laat skuldig voel vanaand, en dit wil jy nie hê nie.


So het ek toe elke dag twee ure om vis te vang, en in my onkundigheid van varswater visvang, vang ek toe ook 'n paar karpe. Maar ongelukkig is daar toe 'n vreeslike siekte in die water, want die visse is besig om al hulle skibbe te verloor, lyk te aaklik, die visse wat net hier en daar 'n skib het. Gelukkig het ek vleis saam geneem om te braai, want g'n mens kan so siek vis eet nie, maar ek neem darm wel fotos van die siek visse.


Terug by die werk vertel ek my visserman kolegas van die verskriklike siekte in die vaalrivier, wat maak dat al die visse hulle skibbe verloor, en ek wys hulle die fotos. Die manne begin lag dat die trane loop, en ek verloor die laaste bietjie vertroue in die varsvis vreters, want mens spot nie met siekte nie. Maar die visse is toe geensins siek nie, dis blykbaar spieёl karpe, en hulle lyk so. Ek het nog steeds nie probeer om 'n karp te eet nie, ook nie die soort met 'n klomp skubbe nie, dis maklik genoeg om snoek in die Transvaal te kry. Die meisie van my se pa het beweer, dat die beste vis wat jy kam eet, is varswater baber in varkvet gebak in 'n swartpot, maar ek het sy drink gewoontes gesien, met soveel klipdrif in jou lyf kan jy enige iets eet.


Lekker eet


Potjie.

No comments:

Post a Comment