Monday, April 20, 2009

Oor patats vir poeding en sjokolade vir voorgereg.

Uit vrees vir vergelding sal ek name weerhou in die storie. Daar word juis gefluister van beledigings rondom braaivleis vure en manne wat mekaar wil skiet, maar dit mag twee verskillende stories wees.

My swear, kom ons noem hom sommer Lance, kan nou nie juis beskuldig word van taktvolheid nie, wat nogal goed kan wees as jy van die waarheid hou, maar die meeste van ons verkies mons die waarheid verbloem onder ‘n lagie sjokolade. Een ding kan ek julle vertel, Lance hou nie van sy koedoe steak verbloem onder sjokolade sous nie. Ek het laas iemand so gesig sien trek trek, na ek in die kango grotte in is, na ek in ‘n bol volstruis mis geval het. Hy was oortuig ek het te veel rooiwyn gedrink en die poeding en voorgereg saam bedien, wat nog steeds die poeding bleddie sleg sou maak, want ons het ‘n oorvloed soet melk sjokolade in die land, so hoekom sal iemand bitter chillie sjokolade met rooiwyn verdun wil eet.

Nou dit bring my by die patats vir poeding storie. Lance se vrou Soetrissie (anders as die meeste soetrissie souse kan die een deur al haar sweetgeit nogal ‘n byt he) vertel dat die eerste keer wat sy vir Lance kos opgeskep het, was die ou baie ontsteld dat die stupid boere hulle poeding (soet patats) saam met hulle kos inskep, Lance sukkel nou nog om te glo dit tel regtig as groente.

Genoeg geskinder van die skoonfamilie, terug na vrydagaand, ek dink die Morrokaanse lamsboud was sukselvol genoeg dat ek soos belowe vir julle die resep sal gee, ek het die een van die internet afgekry, so ek sal seker darm nie opgesluit word as ek dit met julle deel nie. Ons was 8 mense, wat 5 families verteen woordig, julle maak self die somme, ek vertel net die storie. Ek het twee lamsboude gebruik, wat beteken dat dit dit nie in my tagine kon pas nie, so ek het die braaibak gebruik, dit neem langer, en my gevoel is dat die tagine meer van die vog behou as die braaibak, of soos hulle in Welgemoed daarna verwys die kaserol, ek is nie so seker van die spelling nie, in elkgeval het iemand soos Mark Twain gese dat jy niemand kan vertrou wat nie elke woord op ten minste 3 maniere kan spel nie.

Ok, so hier is die resep, waar ek nie die afrikaanse name ken nie, sal ek maar die engels gebruik.

1 Koppie grof gekapte vars koljander blare
1 Koppie vars mint blare
1 Koppie ligte olyf olie
¼ Koppie gekapte geskilde vars gemmer
8 Geskilde knoffel huisies
4 Teelepels gemaalde cumin
2 Teelepels gekraakde swart peper
2 Teelepels cardamom sade of 16 heel cardamom pods
1 ½ Teelepels allspice
1 ¼ Teelepels sout
1 ½ Teelepels gemaalde borrie
1 Teelepel gemaalde koljander
3 Groot rooipepers in kwarte gesny in die lengte
2 Rooi uie in 6 skywe gesny van die stingel se kant af.
2 Groot Yams geskil en in 3cm skywe gesny (Nee ek ken ook nie ‘n yam nie, die ding lyk baie soos ‘n patat en word ook op dieselfde manie voorgesit, maar is blykbaar nie familie nie, maar dis wat ek gebruik)
Ontbeende Lamsboud van so 2 ½ 3 kg (Dis ‘n baie groot lam)
3 ½ Koppies hoender aftreksel
1 1/3 Koppie couscous

Verpult eerste 12 bestandele in jou voedsel verwerker, Gooi die rooipepers, uie en patats (yams) in ‘n groot oondskottel met ‘n ½ koppie van die kruie puree. Maak plek in die middel vir die lamsboud(e) . Sit die boud vet kant na onder in die pan. Vryf ½ koppie van die kruie puree in die binnekant can die lam, maak seker jy bedek die vleis orals. Draai die vet kant nab o en vryf res van die puree bo-oor. Sit in yskas oornag, en haal 2 ure voor jy dit gaan gaarmaak uit, sodat dit weer kamer temp kan bereik.

Sit oondbak on onderste derde van jou oond wat verhit is tot so 220 grade C. Stel oond af na 180 grade C, en rooster vir so 1 uur en 10 minute, of tot so sag en gaar as wat jy daarvan hou.
Sit die boud in ‘n opskepbak , skep groente rondom, sit foil bo-oor om warm te bly. Gebruik die sous in die oondpan en 2 koppies van die hoender aftreksel en kook tot daar so koppie en ‘n half oor is, en gooi in jou sousbakkie.

Gebruik die ander koppie en 1/3 en so eetlepen van die spice puree om die couccous gaar te maak, skep tussen die groente in die opskep bak, bedien.
Soos gewoonlik het ek nie die resep 100% gevolg nie, maar ek is seker as jy wil kan jy en dit sal werk. Passop net, ek weet nie van die yams nie, maar die patats maak ‘n klomp water, ek moes van dit afskep, hou maar dop of soek ‘n yam.

Lekker eet

Potjie.

No comments:

Post a Comment